Mαθηματικά…στην κουζίνα

Το παιδί σας βρίσκεται στις πρώτες τάξεις του δημοτικού και αν και είναι ένας πολύ καλός μαθητής παρατηρείτε ότι δυσκολεύεται στα μαθηματικά και δεν μπορεί να εκτελέσει με ευκολία τις απλές αριθμητικές πράξεις. Μην πανικοβάλλεστε!

Αυτό είναι ένα πολύ σύνηθες σενάριο για τους περισσότερους νεαρούς μαθητές. Πρώτον γιατί ο τρόπος που διδάσκονται τα μαθηματικά στο σχολείο δεν είναι προσαρμοσμένος στις ανάγκες τους και δεύτερον γιατί δεν είναι εξοικειωμένοι ακόμη με αφηρημένες μαθηματικές έννοιες. Ο καλύτερος λοιπόν τρόπος για να τα βοηθήσετε είναι να τους δείξετε πώς τα μαθηματικά χρησιμεύουν στην καθημερινή ζωή μέσα από μια ευχάριστη διαδικασία όπως η ζαχαροπλαστική.

Η μέθοδος

·         Και ο τίτλος του Top Chef πάει…: Επιλέξτε μια απλή συνταγή όπως μπισκότα σοκολάτας ή μια τούρτα στην οποία τα παιδιά δεν μπορούν να αντισταθούν και χρήστε το παιδί σας σεφ που θα αναλάβει να εκτελέσει τη συνταγή με εσάς βοηθό.

·         Τα κλάσματα αλλιώς: Ξεκινήστε εξηγώντας του τις μεθόδους μέτρησης. Πώς δηλαδή μετράμε το ½ φλιτζάνι ζάχαρη, το 1 λίτρο γάλα κ.λπ. αφήνοντάς τον μικρό σεφ να παίξει με τα υλικά και τα κουζινικά εργαλεία. Αν υπάρχουν περισσότερα από ένα παιδιά στο σπίτι μπορείτε να ζητήσετε από το ένα να διαβάζει τη συνταγή, ενώ το άλλο θα ετοιμάζει τη δοσολογία των υλικών με τη βοήθειά σας.

·         Πολλαπλασιάστε…την απόλαυση: Αν επιλέξετε να φτιάξετε μπισκότα, ζητήστε από τους νεαρούς σεφ να διπλασιάσουν την δοσολογία ώστε να φτιάξετε μεγαλύτερη ποσότητα. Aν η δόση είναι μεγάλη ζητήστε να τους να κάνουν τους υπολογισμούς ώστε να φτιάξετε τη μισή. Είναι πολύ βασικό να θέτετε διάφορες ερωτήσεις κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της συνταγής ζητώντας τους να κάνουν διάφορες πράξεις. Έτσι κρατάτε αμείωτο ενδιαφέρον τους και τους μαθαίνετε πώς να λύνουν ένα απλό πρόβλημα. Για παράδειγμα, πόσα μπισκότα θα έχουμε με τη διπλάσια δόση, πόσα θα μας μείνουν αν μοιράσουμε το 1/3 στους συμμαθητές μας στο σχολείο και πόσα μπισκότα σε ένα ταψί αν τοποθετήσουμε 5 καθέτως και 6 οριζοντίως; Μην ξεχνάτε να επιδοκιμάζετε την προσπάθειά τους και να τους επιτρέπετε να παίζουν με τα υλικά.

Η επιτυχία της μεθόδου οφείλεται στο ότι το παιδί αποκτά κίνητρο για την επίλυση των προβλημάτων και εκτελεί μαθηματικές πράξεις χωρίς να νιώθει ότι εξετάζεται, μέσα από μια και ευχάριστη διαδικασία. Επίσης το γεγονός ότι χρησιμοποιεί και τις πέντε του αισθήσεις το βοηθούν να απομνημονεύει και να κατανοεί όσα του εξηγείτε. Τελικά λίγα μαθηματικά εγγυώνται μεγάλη απόλαυση.