Δυστυχισμένοι και με χαμηλές επιδόσεις οι Έλληνες μαθητές
Εμπόδιο στην πνευματική ανάπτυξη των παιδιών φαίνεται πως αποτελεί το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρας μας. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας OECD οι μαθητές που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία συγκαταλέγονται στους πιο δυστυχείς παγκοσμίως.
Στην έρευνα για το 2012 συμμετείχαν 510.000 μαθητές από 65 χώρες του κόσμου, από το Καζακστάν μέχρι την Ελβετία. Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο αξιολογώντας πόσο ευχαριστημένοι είναι από το σχολείο τους- από το εκπαιδευτικό σύστημα μέχρι τις σχολικές υποδομές- και να συμπληρώσουν διάφορα τεστ. Στόχος της μελέτης ήταν να καταγράψουν πόσο ευτυχισμένα είναι τα παιδιά στο σχολείο τους, απατώντας αν διαφωνούν ή συμφωνούν στη δήλωση: «Αισθάνομαι χαρούμενος/η στο σχολείο». Στη συνέχεια, οι απαντήσεις τους συγκρίνονταν με τις επιδόσεις τους στα μαθηματικά, τη γλώσσα και τις επιστήμες.
Οι πιο δυστυχείς μαθητές
Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες με τους μαθητές οι οποίοι έχουν τα λιγότερο θετικά συναισθήματα για το σχολικό τους περιβάλλον. Γεγονός το οποίο τους δυσκολεύει να έχουν καλές επιδόσεις στο σχολείο. Η πεντάδα με τους πιο δυσαρεστημένους μαθητές (βαθμός ικανοποίησης σε συνδυασμό με σχολικές επιδόσεις) είναι κατά φθίνουσα σειρά: 1. Κατάρ, 2. Αργεντινή, 3. Κύπρος, 4. Ελλάδα, 5. Σλοβακία
Οι πιο ευτυχισμένοι μαθητές
Τους πιο ευτυχισμένους μαθητές και τα καλύτερα σχολεία συναντάμε αντίθετα στη Σιγκαπούρη και ακολουθούν η Ταιβάν, το Χονγκ Κονγκ και η Ελβετίας στην τρίτη θέση, το Λιχτενστάιν και τέλος η Σαγκάη. Σε αυτές τις χώρες ο συνδυασμός του βαθμού ικανοποίησης των μαθητών από το σχολείο τους αλλά και οι επιδόσεις τους σημειώνουν τα καλύτερα σκορ.
Η σημασία της έρευνας έγκειται στο γεγονός ότι αποδεικνύει ότι το σχολικό περιβάλλον επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τόσο τη γνωστική όσο και την ψυχοπνευματική εξέλιξη των μαθητών.
Γιατί να αποκτήσετε την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθένειας;
Έσωσαν το χέρι 34χρονου από επικείμενο ακρωτηριασμό
PIA2, αυτό είναι το “γονίδιο του εμφράγματος”
Διαβάστε περισσότερα