Συμβουλές για πιο ευτυχισμένα παιδιά

Σίγουρα δεν υπάρχει συνταγή για την ανατροφή ενός ευτυχισμένου παιδιού, αλλά αν ακολουθήσουμε απλές τεχνικές που συστήνει η επιστήμη της ψυχολογίας και η σύγχρονη παιδαγωγική θα είμαστε ένα βήμα πιο κοντά ώστε να μεγαλώσουμε χαρούμενα παιδιά που θα είναι ευτυχισμένοι ενήλικες στο μέλλον.


Η ψυχολόγος Φωστηρία Αμανατίδου, ειδικός στη γνωστική- συμπεριφορική θεραπεία παιδιών και ενηλίκων, με αφορμή έναν κύκλο ενημερωτικών ομιλιών που πραγματοποιεί αυτό τον καιρό σε παιδικές βιβλιοθήκες, δίνει χρήσιμες συμβουλές ώστε να μειωθούν οι επιδράσεις τους και να αντισταθμιστούν με θετικές επιρροές.


 Μην αμελείτε τη σημασία της αγκαλιάς


 Η εκδήλωση σωματικής φροντίδας και αγάπης  με χαμόγελο και αγκαλιές  στις ηλικίες μέχρι τα δύο χρόνια, έχουν τεράστια σημασία ώστε το παιδί να νιώσει ασφάλεια. Μπορεί πολλές φορές οι γονείς να πιστεύουν ότι τα βρέφη και τα νήπια δεν μπορούν να καταλάβουν, όμως οι δεσμοί ασφάλειας ισχυροποιούνται όταν οι ίδιοι ανταποκρίνονται ανά πάσα ώρα και στιγμή στις ανάγκες του παιδιού μέσω του παιχνιδιού, της αγκαλιάς, του χαμόγελου, της μοιρασιάς του συναισθήματος.


 Αφήστε τα παιδιά να τα καταφέρουν με τον τρόπο τους


Οι γονείς δεν θα πρέπει να προσπαθούν να περιορίσουν τα παιδιά τους, όταν εκείνα βρίσκονται στο στάδιο κατά το οποίο αρχίζουν να περπατούν και να εξερευνούν το περιβάλλον γύρω τους (ηλικίες από 2 έως 3,5 ετών). Ο περιορισμός των κινήσεών τους από φόβο μήπως χτυπήσουν, ή λερωθούν έχει ως αποτέλεσμα να αποτρέπουν τελικά τις κινήσεις τους και να τους στερούν ένα πολύτιμο εφόδιο για τη συνέχεια, εκείνο της πρωτοβουλίας των κινήσεων και της απόκτησης αυτονομίας.


Ενισχύστε την ελευθερία έκφρασης


 Με την είσοδο του παιδιού στον παιδικό σταθμό και το δημοτικό σχολείο (από τις ηλικίες των 3,5 έως των 7 ετών), τα παιδιά αναπτύσσουν έντονα τη φαντασία τους, καλούνται να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να προωθήσουν συνεργασίες. Οι γονείς λοιπόν θα πρέπει να παρέχουν ένα περιβάλλον στα παιδιά τους όπου αυτά θα μπορούν να εκφράζονται μέσα από τη ζωγραφική, τις κατασκευές και τη δημιουργική απασχόληση, ώστε να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους.