Η τηλεφωνική γραμμή 11525 δίνει λύσεις σε παιδιά και γονείς
Η Γραμμή 11525 του «Μαζί για το Παιδί» είναι μια τηλεφωνική γραμμή βοήθειας που απευθύνεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς, παιδιά και εφήβους. Λειτουργεί από το Φεβρουάριο 2009 με σκοπό τη ψυχολογική στήριξη και την παροχή συμβουλών και κατευθύνσεων σε γονείς, παιδιά και εφήβους.
Η Γραμμή παρέχει τις ακόλουθες υπηρεσίες δωρεάν:
-Συμβουλευτική: Ψυχολογική στήριξη μέσω τηλεφώνου ή δια ζώσης σε παιδιά, εφήβους και γονείς από συμβούλους ψυχικής υγείας / ψυχολόγους
-Λήψη ανώνυμων & επώνυμων καταγγελιών για περιστατικά κακοποίησης ανηλίκων
-Παραπομπές και ενημέρωση για υπηρεσίες που προσφέρουν άλλοι φορείς για το παιδί και την οικογένεια σε πανελλαδικό επίπεδο
-Πληροφορίες για τις υπηρεσίες της Ένωσης και των μελών της.
Κατά τη διάρκεια του 2016 η Συμβουλευτική Γραμμή «11525 Μαζί για το Παιδί», έλαβε συνολικά 6.931 κλήσεις εκ των οποίων:
- 3.292 για συμβουλευτική σε θέματα παιδιών/εφήβων
- 2.400 για πληροφορίες για τις υπηρεσίες του Μαζί για το Παιδί
- 1.195 για παραπομπές σε άλλους φορείς
- 44 καταγγελίες κακοποίησης παιδιού
Τα πιο συνηθισμένα θέματα που κλήθηκε να διαχειριστεί η επιστημονική ομάδα της Γραμμής ήταν η σχέση γονιών / παιδιών, οι σχολικές δυσκολίες, η εφηβεία, η οριοθέτηση, η επιθετικότητα / θυμός, η διαχείριση διαζυγίου με παιδιά και το άγχος.
Παράλληλα με τις κλήσεις για συμβουλευτική, ένα μικρότερο ποσοστό κλήσεων παραπέμπεται σε άλλες υπηρεσίες, όπως σε Κέντρα Ψυχικής Υγείας, στο Συνήγορο του παιδιού (για νομικά ζητήματα), στην Γραμμή Συμβουλευτικής Ενηλίκων και σε Κοινωνικά Παντοπωλεία και Κοινωνικές Υπηρεσίες Δήμων.
Αναφορικά με την λήψη καταγγελιών, οι κλήσεις αφορούν κυρίως τη ψυχική και σωματική κακοποίηση ανηλίκων ενώ, σε μικρότερο ποσοστό, την παραμέληση και την σεξουαλική παρενόχληση ανηλίκων.
Οι ώρες λειτουργίας της Γραμμής είναι: Δευτέρα ως Παρασκευή, από τις 9:00-21:00. Οι κλήσεις στη Γραμμή 11525 είναι εμπιστευτικές και δεν ηχογραφούνται. Έχουν χρέωση μία αστική μονάδα από σταθερό ΟΤΕ για αστικά και υπεραστικά τηλεφωνήματα ανεξαρτήτως διάρκειας κλήσης. Οι χρεώσεις για κάθε άλλο πάροχο σταθερής και κινητής τηλεφωνίας διαφέρουν ανάλογα με τον τιμοκατάλογο του παρόχου.