Τα παχύσαρκα παιδιά έχουν άσχημες επιδόσεις στο σχολείο
Αν το παιδί δεν τα καταφέρνει και τόσο καλά στα μαθήματα και ιδιαίτερα στα μαθηματικά, καλό θα ήταν να ελέγξετε το βάρος και την παχυσαρκία του. Αυτό συμβουλεύουν Αμερικάνοι ερευνητές, ύστερα από έρευνα που έκαναν και σύμφωνα με την οποία, τα περιττά κιλά ενός παιδιού, συνδέονται με τις χειρότερες του επιδόσεις στο σχολείο και κυρίως στα μαθηματικά.
Η παιδική παχυσαρκία λοιπόν που τα τελευταία χρόνια τείνει να λάβει μορφή επιδημίας σε ολόκληρο τον κόσμο, εκτός όλων των άλλων προβλημάτων σωματικής και ψυχικής υγείας για την οποία είναι υπεύθυνη, τώρα δημιουργεί με την ευρύτερη έννοια, προβλήματα και στη μάθηση.
Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Μισούρι, μελέτησαν περίπου 6.250 παιδιά από το νηπιαγωγείο έως σχεδόν το τέλος του δημοτικού, σε συνεργασία με τους δασκάλους και τους γονείς, που παρείχαν συνεχώς πληροφορίες για τα παιδιά. Τα τελευταία μετρούνταν τακτικά για το βάρος τους και παράλληλα υποβάλλονταν σε διάφορα τεστ επιδόσεων. Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι τα παιδιά που ήταν υπέρβαρα από το νηπιαγωγείο και σε όλο το δημοτικό, τα πήγαιναν χειρότερα στα μαθηματικά ήδη από την αρχή του δημοτικού, σε σχέση με τα παιδιά που ποτέ δεν είχαν παραπανίσια κιλά. Η χειρότερη επίδοση των υπέρβαρων παιδιών στα μαθηματικά συνεχίστηκε σε όλο το δημοτικό και δεν ήταν περιοδική.
Όμως, τα αγόρια που έγιναν υπέρβαρα αργότερα, στην τρίτη ή στην τετάρτη δημοτικού, δεν εμφάνισαν ανάλογο πρόβλημα με τα μαθηματικά. Τα κορίτσια που έγιναν υπέρβαρα με καθυστέρηση, εμφάνισαν περιστασιακό μόνο πρόβλημα στα μαθηματικά.
Οι επιστήμονες ερμήνευσαν το φαινόμενο κυρίως με βάση την επίδραση της σωματικής εμφάνισης στις διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών και, κατά συνέπεια, στην ψυχολογία τους. Τα συνεχώς υπέρβαρα παιδιά, τόσο τα αγόρια όσο και τα κορίτσια, νιώθουν γενικά πιο λυπημένα, πιο μοναχικά και πιο αγχωμένα, πράγμα που έχει αρνητική επίπτωση στα μαθηματικά.
«Η μελέτη δείχνει ότι η παιδική παχυσαρκία, ειδικά όταν επιμένει σε όλο το δημοτικό, μπορεί να κάνει κακό στην κοινωνική υπόσταση και τη συναισθηματική ευεξία των παιδιών, καθώς και στις σχολικές επιδόσεις τους», δήλωσε η επικεφαλής της έρευνας καθηγήτρια Σάρα Γκέιμπλ.