ΕΟΠΥΥ: Αλλαγές στην εξυπηρέτηση των πολιτών!
Αλλαγές στην εξυπηρέτηση των πολιτών προωθεί ο ΕΟΠΥΥ! Συγκεκριμένα, από τις 3 Σεπτεμβρίου «ενεργοποιείται» το ηλεκτρονικό ΑΥΣ, με το οποίο επιταχύνονται οι διαδικασίες έγκρισης των αιτημάτων πολιτών για την αποζημίωσή τους και μηδενίζεται παράλληλα η ταλαιπωρία τους, καθώς, πλέον, δεν απαιτείται φυσική παρουσία τους στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ. Ενδεικτικό είναι ότι το ΑΥΣ κάθε χρόνο δέχεται περισσότερα από 10.000 αιτήματα από πολίτες.
Τι αλλάζει
Ολα τα αιτήματα θα κατευθύνονται και θα εξυπηρετούνται βάση μοναδικού Αριθμού Ηλεκτρονικής Γνωμάτευσης, μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας και δεν θα παραλαμβάνονται πλέον χειρόγραφα. Τα αιτήματα θα αποστέλλονται στο ΑΥΣ, είτε από τον γνωματεύοντα γιατρό, είτε από συμβεβλημένο πάροχο υγείας.
Η εφαρμογή βρίσκεται στο site του ΕΟΠΥΥ και θα είναι διαθέσιμη σε πιστοποιημένους χρήστες, οι οποίοι διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης, όπως γιατροί και συμβεβλημένοι πάροχοι υγείας. Κάθε αίτημα αποστέλλεται μοναδικά και υπάρχει δυνατότητα ενημέρωσης εξέλιξης του αιτήματος με τις αντίστοιχες ημερομηνίες των ενεργειών και ταυτόχρονη ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων. Μάλιστα, κάθε γνωμάτευση που έχει εγκριθεί θα δύναται να εκτελεστεί σε πραγματικό χρόνο από τον πάροχο.
Επιπλέον, στο site του ΕΟΠΥΥ παρέχεται η δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλλει το αίτημά του και να ενημερώνεται για την εξέλιξή του, κάνοντας χρήση του ηλεκτρονικού Ασφαλιστικού Φακέλου Υγείας του.
Μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής ο πολίτης έχει τη δυνατότητα:
1. Να ενημερωθεί ανά κατηγορία για όλες τις παροχές υγείας, τις οποίες έχει λάβει από τον ΕΟΠΥΥ από το 2013 και στο έξης. Οι πληροφορίες εμφανίζονται στο χρόνο έκδοσης ή και εκτέλεσης από τους συμβεβλημένους παρόχους υγείας, οι οποίοι είναι γιατροί, φαρμακεία, νοσοκομεία, ιδιωτικές κλινικές, διαγνωστικά κέντρα, πολυϊατρεία, θεραπευτήρια, μονάδες αιμοκάθαρσης, μονάδες αποκατάστασης, μονάδες αναπηρίας, πάροχοι υλικών κ.λπ.
2. Να εξάγει προσωπικές αναφορές (pdf) ανά κατηγορία παροχής, τις οποίες θα χρησιμοποιεί για κάθε νόμιμη χρήση. Σε περιπτώσεις που ζητηθεί, δύναται να λάβει σφραγίδα επικύρωσης σε οποιαδήποτε Περιφερειακή Διεύθυνση ΕΟΠΥΥ.
3. Να αποστείλει στον ΕΟΠΥΥ δήλωση εναντίωσης σε περίπτωση που διαφωνεί ή δεν έχει λάβει οποιαδήποτε δαπάνη, η οποία εμφανίζεται στον φάκελο.
4. Να λάβει απαντήσεις στις δηλώσεις εναντίωσης που έχει πραγματοποιήσει (στην ενότητα «Ενημερώσεις» του Κεντρικού Μενού) από τον ΕΟΠΥΥ.
5. Να πληροφορηθεί για όλες τις παροχές που αποδίδονται από τον ΕΟΠΥΥ.
Ηλεκτρονική Προέγκριση για φάρμακα Υψηλού Κόστους
Εκτός από τα παραπάνω, ακόμη μία ηλεκτρονική υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ βάζει τέλος στην ταλαιπωρία των ασθενών που λαμβάνουν φάρμακα υψηλού κόστους.
Με το νέο σύστημα μειώνεται ο χρόνος αναμονής για τη χορήγηση φαρμάκων υψηλού κόστους και δεν απαιτείται φυσική παρουσία τού ασθενή στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Οργανισμού, προκειμένου να υποβάλλουν αίτημα έγκρισης.
Η διαδικασία απλοποιείται και το αίτημα στέλνεται ηλεκτρονικά από τον γιατρό κατά τη συνταγογράφηση του φαρμάκου. Η απάντηση λαμβάνεται ηλεκτρονικά, εκδίδεται η συνταγή, ενώ αυτόματα ενημερώνεται το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ που εξυπηρετεί τον ασθενή, προκειμένου το φάρμακο να είναι διαθέσιμο. Σημειώνεται, ότι η χορήγηση των φαρμάκων γίνεται δωρεάν χωρίς καμία συμμετοχή των ασθενών.