Άνθρακες ο θησαυρός του «παράλληλου προγράμματος» για την Υγεία
Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ ο ν. 4368/21-2-2016 (αρ. Φύλλου 21, σελ. 537 – 571), του οποίου τα άρθρα 33 – 80 αποτελούν το περίφημο κυβερνητικό “παράλληλο πρόγραμμα” για την περίθαλψη, το οποίο επί τρεις σχεδόν μήνες διαφημίζεται από την κυβερνητική προπαγάνδα ως το υποτιθέμενο … μαγικό αντίδοτο που θα άρει τις επιπτώσεις της υγειονομική γενοκτονίας σε βάρος του πληθυσμού της χώρας η οποία προκαλείται και συνεχίζεται από τα καταστροφικά μνημόνια.
Με μια απλή ανάγνωση του κειμένου φαίνεται ολοκάθαρα πως πρόκειται για μία μεγάλη τρύπα στο νερό, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή.
Συγκεκριμένα, για το άρθρο 33 που αναφέρεται στην “υγειονομική κάλυψη ανασφάλιστων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων”, στην πράξη διαβάζουμε μόνο μία απλή απαρίθμηση των κατηγοριών που ΘΑ περιλαμβάνονται στην ρύθμιση. Η ρύθμιση που ΘΑ γίνει έχει ως (μοναδικό) θετικό σημείο την εξυπηρέτηση από τα ιδιωτικά φαρμακεία, με υποτιθέμενους στόχους 1) να έχουν πρόσβαση στο φάρμακο όσοι δεν έχουν ούτε βιβλιάριο πρόνοιας 2) να αποφεύγεται η ταλαιπωρία των κατόχων βιβλιαρίων πρόνοιας που βολοδέρνουν έξω από τα φαρμακεία των νοσοκομείων. ΠΩΣ και ΠΟΤΕ όμως θα γίνει αυτό ? Μέσω της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης με μηδενική συμμετοχή, όπως είναι το αίτημα της ανεξάρτητης αγωνιστικής πτέρυγας του υγειονομικού κινήματος ? Ή με άλλον τρόπο και ποιός θα είναι αυτός ? Άγνωστο, παραπέμπεται σε … μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις.
Το ίδιο ακριβώς και για την νοσοκομειακή περίθαλψη των ανασφάλιστων. Απολύτως τίποτα συγκεκριμένο για διαδικασίες, κονδύλια κλπ. Άρα μέχρι νεοτέρας απλά εξακολουθεί να ισχύει το σημερινό καθεστώς με τις τριμελείς επιτροπές ανά νοσοκομείο εφόσον ο ασθενής εισαχθεί, και το χαράτσωμα από την τσέπη του για τις διαγνωστικές εξετάσεις (π.χ. στα ΤΕΠ) εφόσον δεν χρειαστεί να εισαχθεί.
Τέλος, σχετικά με τις κατηγορίες δικαιούχων, αυτές επεκτείνονται και στους “μη νόμιμους” κατοίκους της χώρας ΜΟΝΟ όσον αφορά τους ανήλικους, τις εγκυμονούσες και τους ανάπηρους. Τα αναφερόμενα περί δικαιούχων διεθνούς προστασίας, κρατούμενους κλπ απλούστατα είναι ΑΠΑΤΗΛΑ, αφού οι μεν δικαιούχοι διεθνούς προστασίας κλπ πρόσφυγες ΗΔΗ καλύπτονται από την ισχύουσα υπουργική απόφαση περί “τριμελών επιτροπών”, ενώ οι κρατούμενοι ΗΔΗ καλύπτονται (και μάλιστα εδώ και πολλά χρόνια…) με καθεστώς “ασφαλισμένων” από το Υπουργείο Δικαιοσύνης.
Οσο για τα άρθρα 35 – 52 που αφορούν στα νοσοκομεία και τους νοσοκομειακούς γιατρούς, κάνουν λόγο για αναγκαστικές μεταθέσεις για όλο το προσωπικό (ιατρικό και μη ιατρικό) σε όλη την επικράτεια για “κάλυψη αναγκών” (περιγράφεται στο άρθρο 39 για τους γιατρούς του ΕΣΥ και στο άρθρο 50 για το μη ιατρικό προσωπικό). Μεταθέσεις αναγκαστικές έως 6 μήνες στην πρώτη περίπτωση και έως … 2 χρόνια στη δεύτερη περίπτωση. Μάλιστα, η διαδικασία αυτή παραδίδεται εξ ολοκλήρου στους ΥΠΕάρχες με το κερασάκι της “σύμφωνης γνώμης” του υπηρεσιακού συμβουλίου μόνο όσον αφορά το μη ιατρικό προσωπικό. Εξαιρούνται μόνο οι μητέρες μικρών παιδιών ως 6 ετών.
Τώρα, σχετικά με τα υπόλοιπα αυτών των άρθρων:
Ενώ αναφέρεται στο άρθρο 35 πως όλες οι κενές και κενούμενες θέσεις θα προκηρύσσονται ως θέσεις Επιμελητών Β, μπαίνει πάλι η γνωστή πάγια “εξαίρεση” πως με απόφαση υπουργού κάποιες από τις κενές θέσεις θα μπορούν να προκηρύσσονται ως θέσεις Επ Α ή διευθυντών.
«Αυτό σε συνδυασμό με την ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΗ διάταξη της παρ. 4 του ίδιου άρθρου που προβλέπει πως μέχρι 31-12-2017 αποκλείονται από τις αιτήσεις αυτές οι ήδη υπηρετούντες γιατροί του ΕΣΥ, δημιουργεί τον ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ να μπορεί να προκηρύσσεται μια θέση διευθυντή για την οποία δεν θα έχουν δικαίωμα να βάλουν υποψηφιότητα οι Επιμελητές Β και Α της ειδικότητας, και να … παρακολουθούν ανήμποροι κάποιον τυχόν “ημέτερο” χωρίς προϋπηρεσία στο ΕΣΥ να έρθει να κατσικωθεί στο τμήμα τους ως διευθυντής άνευ “ανταγωνισμού”» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Η διάταξη αυτή υποτίθεται πως υπακούει στην ανάγκη να μην “εξαντληθούν” όσες προκηρύξεις γίνουν σε μετακινήσεις από νοσοκομείο σε νοσοκομείο αλλά να αξιοποιηθούν για νέες προσλήψεις, όπως ακριβώς αντίστοιχη διάταξη του ν. 3754/2009. Όμως έτσι ΑΔΙΚΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑΦΩΡΑ συνάδελφοι που έχουν “λιώσει” (κυριολεκτικά …) επί πολλά χρόνια στην … “άγονη γραμμή” (νησιά, ορεινά κλπ), οι οποίοι χάνουν την δυνατότητα μετακίνησης σε άλλη οργανική θέση.
Θέματα κρίσεων για προσλήψεις Επιμελητών Β
Ενώ αναφέρονται μέτρα για να περιοριστεί και να συντομεύσει η γραφειοκρατία των κρίσεων και αναιρούνται άδικες διατάξεις όπως το άρθρο 22 του ν. 4316, υπάρχει πάλι ένα … “λεπτό σημείο” που πιθανότατα θα αποτελέσει το επόμενο διαδικαστικό πρόσχημα για να μην ολοκληρώνονται ποτέ οι κρίσεις.
«Συγκεκριμένα, είχαμε κατ’ επανάληψη επισημάνει πως έπρεπε να καταργηθεί μια απαράδεκτη διάταξη του 2013 που όριζε ως εισηγητές – κριτές μόνο Επιμελητές Α, για τον απλούστατο λόγο πως ως γνωστό οι αναπομείναντες Επιμελητές Α είναι ελάχιστοι – από την μία πρακτικά δεν γίνονται προσλήψεις εδώ και 5 χρόνια, και από την άλλη ισχύει η εξέλιξη, με βάση την οποία οι περισσότεροι “παλιοί” έχουν ξεπεράσει την 15ετία ως γιατροί ΕΣΥ και έχουν ήδη εξελιχθεί σε διευθυντές» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή και προσθέτει ότι «η διάταξη αυτή είχε νομοθετηθεί απροκάλυπτα για να μην γίνονται οι κρίσεις, αφού πολύ δύσκολα θα βρίσκονταν εισηγητές – κριτές».
Τώρα, στο άρθρο 36 παρ. 4, αντί οι εισηγητές να είναι Επιμελητές Α Ή διευθυντές, μπαίνει να είναι αποκλειστικά διευθυντές. Το αποτέλεσμα θα είναι να ακυρωθούν όσες εισηγήσεις για προκηρύξεις θέσεων Επιμελητών Β έχουν κατατεθεί τα 3 τελευταία χρόνια από Επιμελητές Α.
-Θέματα προϋπηρεσίας για εξέλιξη
Ενώ (σωστά) διευρύνονται κάποιες κατηγορίες αναγνώρισης προϋπηρεσίας ως προς την βαθμολογική εξέλιξη σύμφωνα με παλιό αίτημα των φορέων για λόγους στοιχειώδους ισοτιμίας, στο άρθρο 38 που αφορά τους γιατρούς προερχόμενους από πρώην νοσοκομεία ΙΚΑ που εντάσσονται στον κλάδο γιατρών ΕΣΥ, δημιουργείται μια νέα εξώφθαλμη ανισοτιμία. Στους γιατρούς αυτούς ο χρόνος θα μετρά από την ημερομηνία λήψης του τίτλου ειδικότητας και όχι από την έναρξη της νοσοκομειακής τους προϋπηρεσίας όπως ισχύει για τους ως τώρα γιατρούς του ΕΣΥ, ενώ το πάγιο αίτημα ήταν ΠΛΗΡΗΣ εξίσωση σε όλα. Έτσι, οι συνάδελφοι αυτοί θα μπορούν να αναβαθμίζονται από Επ. Β σε Επ. Α και από Επ. Α σε διευθυντές αρκετά χρόνια νωρίτερα από τους ήδη υπηρετούντες γιατρούς του ΕΣΥ.
Νοσοκομείο Σαντορίνης
Τα άρθρα 62 ως 72 που αναφέρονται στο νοσοκομείο Σαντορίνης, αναδεικνύουν μία απαράδεκτη μεθόδευση ιδιωτικοποίησης του ΕΣΥ στο συγκεκριμένο νησί, με πρόσχημα τις “ανάγκες” και τον “ιατρικό τουρισμό”. Μέσω της “ΑΕΜΥ ΑΕ” (όπου υπάγεται και η Πολυκλινική του Ολυμπιακού Χωριού) στήνεται μια νοσηλευτική μονάδα που θα λειτουργεί με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με προσωπικό που είτε θα είναι αποσπασμένο από “αλλού” ή θα προσλαμβάνεται με ελαστικές προσωρινές εργασιακές σχέσεις, χωρίς διαφάνεια, χωρίς οργανισμό ΕΣΥ!
Με απλά λόγια υλοποιείται η μνημονιακή επιδίωξη να συστήνονται από το υπουργείο υγείας νοσοκομεία που θα είναι καθαρά “επιχειρηματικές” μονάδες. Και το νοσοκομείο Σαντορίνης θα είναι η κερκόπορτα επέκτασης του ιδίου καθεστώτος σε όλα τα ήδη λειτουργούντα δημόσια νοσοκομεία!